غرب شناسی

هویت سوزی و هویت سازی

غرب شناسی

هویت سوزی و هویت سازی

غرب شناسی

------{«{«{«{«{ ستاد انتخابات امام زمان }»}»}»}»} ------

۲۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است


۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۵۱
ALI DARBANI

در انگلستان مردم حق استفاده از مودم‌های WiFi را در خانه‌های خود ندارند!

این کارشناس فضای مجازی در خصوص استفاده از مودمهای WiFi گفت: در انگلستان در نقاط مختلف شهرها، دستگاههای مودم نصب شده تا مردم از این دستگاهها با توجه به ضررهای متعدد ناشی از امواج مضر آن در خانه‌هایشان استفاده نکنند اما در ایران متأسفانه این مودم‌ها به‌صورت رایگان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: بیماری «فوموبیا» بر اثر استرس و ترس شدید در انسان به وجود می‌آید؛ وابستگی شدید مردم به تلفن همراه باعث شده است تا آنها کنار موبایل بودن را جزء لاینفک زندگی خود بدانند که باعث شده است در هنگام دوری از تلفن همراه خود، دچار استرس شدید شوند که در نتیجه باعث افزایش این بیماری شده است.

http://tn.ai/1089038

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۵۷
ALI DARBANI

اتلاف وقت؛ یکی از آورده‌های فضای مجازی برای جوانان

مؤمن‌نسب با اشاره به میزان اتلاف وقت ناشی از استفاده ناصحیح از فضای مجازی در جوانان کشور گفت: متأسفانه به‌طور متوسط 20 میلیون ایرانی هرروز 144 دقیقه وقت خود را به پای بازی "کلش" هدر می‌دهند در حالی که بیش از 70 درصد از کاربران اینترنت در ایران زیر 29 سال سن دارند یعنی درست در سنینی که باید بیشترین بازده کاری را داشته باشند، مشغول بازی کلش هستند.


http://tn.ai/1089038

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۵۶
ALI DARBANI

بی‌تفاوتی خانواده‌ها نسبت به فضای مجازی فاجعه است

مؤمن‌نسب در خصوص نظارت خانواده‌ها بر استفاده فرزندانشان از فضای مجازی گفت: میشل اوباما (همسر رئیس جمهور آمریکا) در مصاحبه با شبکه mbc news آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر چرایی عدم اجازه به فرزندانش برای حضور و استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌گوید: «شما چگونه می‌توانید اجازه بدهید که فرزندتان در جایی که هیچ کسی را نمی‌شناسید و نمی‌دانید آنجا چه‌جایی است و اگر فرزند شما در آن محیط با مشکل مواجه شود، نمی‌توانید مشکل او را حل کنید، فعالیت کند؟»؛ در حالی که متأسفانه خانواده‌های ایرانی کاملاً نسبت به استفاده فرزندشان از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بی‌تفاوت هستند و پایین آمدن متوسط سن بلوغ فرزندان ما در کشور به 11.5 سال نتیجه همین بی‌تفاوتی است.

وی افزود: جالب است بدانید که تعبیر رئیس جمهور فرانسه از اینترنت، «جهنمی با دروازه‌های بهشتی» و تعبیر نخست‌وزیر انگلیس از اینترنت «اینترنت کثیف» است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۵۵
ALI DARBANI

چرا در اینترنت تحریم نشدیم؟!

روح الله مومن نسب : در بازه زمانی که تحریمها مدام افزایش پیدا می‌کرد و به اوج خود رسید، شاهد افزایش سرعت اینترنت در کشور بودیم.

وی یادآور شد: در سال 1389، در حالی که کنگره آمریکا در حال تصویب مصوبه تحریم اینترنت ایران بود، اوباما به کنگره آمریکا رفت و اعلام کرد که افزایش سرعت اینترنت در ایران حاصل استفاده از بودجه جنگ نرم علیه ایران بوده است و افزایش استفاده اینترنت در ایران و افزایش سرعت آن هدف آمریکاست؛ سؤال اینجاست: وقتی مسئولان ما این مطالب را می‌شنوند چرا هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند؟

مؤمن‌نسب تصریح کرد: چرا هیچ‌وقت کشور در تلفن‌های همراه هوشمند دچار مشکل نبوده است؛ در سال 1388 تعداد کاربران فضای مجازی 2 میلیون نفر بودند و این آمار در سال 92 به 62 میلیون رسید؛ آیا این آمارها اتفاقی است؟

وی افزود: متأسفانه کاری که وزارت ارتباطات انجام می‌دهد، همان کاری است که وزارت بازرگانی در واردات انجام می‌دهد؛ وزارت ارتباطات به‌صورت واسطه توزیع اطلاعات در کشور در آمده است در حالی که تاکنون متأسفانه 14 میلیارد بسته اطلاعاتی از کشور خارج شده است.

این کارشناس فضای مجازی در خصوص انحصار خطوط ترافیک اینترنت در کشور گفت: خطوط ترافیک کشور در انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت است که با اصل 44 در تضاد است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۵۴
ALI DARBANI

کاپیتولاسیون مجازی در کشور وجود دارد

مؤمن‌نسب افزود: تلگرام را روس‌تبارهای صهیونیست مهاجر به آلمان تأسیس کردند؛ سرمایه‌گذار  و مدیرعامل آن فردی به‌نام «راش فلر» است که همزمان، مسئولیت کنگره صهیونیست‌ها را هم به‌عهده دارد؛ این شرکت بدون پرداخت هرگونه مالیات و عوارض و حق السهم و بدون رعایت کردن قوانین کشور، آزادانه در حال فعالیت است اما شرکتهای ایرانی که پایه‌گذاران آنها جوانان نخبه کشور خودمان هستند و در ارائه خدمات کاملاً قدرت رقابت با نرم‌افزارهای مشابه خارجی را دارند، به‌ازای تأسیس یک نرم‌افزار اجتماعی ایرانی که نه‌تنها مطابق فرهنگ کشورمان است بلکه از لحاظ اقتصادی و امنیتی نیز به‌مراتب در مقایسه با نرم‌افزار های خارجی بهتر است باید از پنج نهاد مجوز بگیرند، مالیات و عوارض و حق‌السهم بدهند؛ حق‌السهمی که طبق قانون شرکت تنظیم مقررات حدوداً 2 میلیارد تومان می‌شود؛ این‌گونه وزارت ارتباطات از شرکتهای ایرانی حمایت می‌کند؟! شورای عالی فضای مجازی چه‌اقدامی در حمایت از شرکتهای ایرانی انجام داده است؟

۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۲۵ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۵۳
ALI DARBANI

دولت از وضع کنونی فضای مجازی سود می‌برد

مؤمن‌نسب تصریح کرد: 80 درصد از درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت از فروش اینترنت به دست می‌آید که 60 درصد آن از استفاده کاربران اینترنت از شبکه اجتماعی تلگرام به دست می‌آید

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/03/11/1089038/%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-13%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B1%D9%86%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D9%85%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%86%DA%AF%D8%B1%D9%87-%D8%B5%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%87%D8%A7
۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۵۱
ALI DARBANI

شورای عالی فضای مجازی به بیراهه حرکت می‌کند

روح الله مومن نسب در خصوص شورای عالی فضای مجازی گفت: با اینکه از 27 نفر عضو این شورا، فقط هفت نفر از اعضای آن از دولت هستند اما متأسفانه این شورا به‌شکل یک شورای دولتی درآمده است و در جهت خواست دولت حرکت می‌کند.

وی متذکر شد: متأسفانه از 40 دستوری که رهبر انقلاب به شورای عالی فضای مجازی دادند، حتی یک دستور هم اجرایی نشده است؛ من از صدا و سیما تقاضا می‌کنم که دیدار رهبر انقلاب با اعضای شورای عالی فضای مجازی را از تلویزیون پخش کند.

۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۴۸
ALI DARBANI

مومن نسب 5


روح‌الله مؤمن‌نسب در نشست مطبوعاتی با موضوع بررسی آخرین وضعیت فضای مجازی کشور با بیان اینکه به‌هیچ وجه به متخصصان داخلی در حوزه فناوری اطلاعات توجه نمی‌شود، اظهار کرد: یکی از این متخصصان اذعان داشت "اگر در کشور خودمان، همانند کشورهایی که با ما دشمن هستند در حوزه آی‌تی برخورد کنند، ما در طول سه ماه بیش از آنها و حتی از کشورهای خودشان عضوگیری می‌کنیم".

وی افزود: یکی از مسئولان نرم‌افزارهای شبکه اجتماعی داخلی هم می‌گفت "بعد از اینکه امکان انتخاب زبان انگلیسی در نرم‌افزار شبکه اجتماعی داخلی‌مان فراهم شد، تعداد کاربران انگلیسی‌‌زبان که شبکه اجتماعی ایرانی را انتخاب کردند، به دو برابر تعداد کاربران ایرانیِ استفاده کننده از این شبکه اجتماعی ایرانی رسید"! حال سؤال اینجاست: با وجود این ظرفیت بزرگی که در حوزه فناوری اطلاعات در کشور ما وجود دارد، چرا مسئولان از پیشرفت آن حمایت نمی‌کنند تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، شاهد شبکه اجتماعی مناسب با آداب و رسوم خودمان باشیم؟


آمار و اعدادی که خواب راحت را از انسان می‌گیرد

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: آمار و اعدادی در خصوص استفاده از فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی در کشور و جهان  وجود دارد که با شنیدن آن، خواب راحت را از هر انسان باغیرت و کسی که آینده کشور و فرزندانش برایش مهم باشد، خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: جالب است بدانید قانونی در سال 1998 در آمریکا تصویب شد که طبق آن، اگر خانواده‌ آمریکایی اجازه دهد فرزند زیر 13 سال او از هر شبکه اجتماعی استفاده کند یا فرزند زیر 18 سال او در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی یا حتی امکانات سخت‌افزاری چون موبایل به‌اندازه والدین خود دسترسی داشته باشد، دولت آمریکا می‌تواند فرزند را از خانواده گرفته و به پرورشگاه دهد زیرا این خانواده صلاحیت نگه‌داری از فرزند خود را ندارد! 

مؤمن‌نسب ادامه داد: مؤسسه Covenant Eyes آمریکا با بیان آمارهای جالب توجه و البته تأسف برانگیزی می‌گوید دولت آمریکا در سال 2013 از صادرات فیلمهای پورنوگرافی در یک سال، 13 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است، 68 درصد طلاقها در 150 کشور تنها به‌علت ارتباط یکی از طرفین با جنس مخالف به‌وسیله شبکه‌های اجتماعی بوده است که بیانگر تعداد طلاق فیزیکی بوده است و طلاقهای عاطفی که متأسفانه تعداد آنها چند برابر تعداد طلاق فیزیکی است در آمار نیامده است؛ در دنیا 60 درصد دختران و 90 درصد پسران حتماً فیلمهای پورنوگرافی دیده‌اند در حالی که وزارت ارتباطات کشور ما اعلام می‌کند که نزدیک به 19 میلیون نفر کاربر اینترنت در ایران زیر 18 سال سن دارند! که نتیجه‌اش می‌شود پایین آمدن متوسط سن بلوغ فرزندان ما در کشور به 11.5 سال و قربانی شدن زندگی 6 هزار خانمی که زندگی خود را به‌واسطه فضای مجازی از دست داده‌اند و اتفاقاتی چون قتل ستایش و ... روی داده است.

وی افزود: مؤسسه Family Safe آمریکا در آماری می‌گوید 12 درصد سایتهای دنیا پورنوگرافی هستند، سالانه 420 میلیون صفحه پورنوگرافی به صفحات اینترنت اضافه می‌شوند، 89 درصد از محتوای چت‌ها و محتوای شبکه‌های اجتماعی غیر‌اخلاقی است، بیش از یک میلیارد و 200 میلیون بار (طبق آمار قدیم) مطالب پورنوگرافی در اینترنت جستجو شده است، 34 درصد از کل فیلمهای دانلود شده پورنوگرافی هستند، 2 میلیارد و 500 میلیون ایمیل پورنوگرافی هرروز ارسال می‌شود؛ 35 درصد از کاربران ناخواسته به‌سراغ فیلمهای پورنوگرافی می‌روند و 90 درصد کودکان 8 تا 16 سال در دنیا به‌دور از چشمان والدین خود فیلمهای پورنو را می‌بینند.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به میزان استفاده از تلگرام در کشور اذعان داشت: جالب است بدانید 60 درصد از اینترنت کشور در اختیار تلگرام قرار دارد و بنده با محاسباتی که انجام دادم، اعلام می‌کنم که سه هزار و 500 میلیارد تومان به‌واسطه دانلود فیلم‌های غیراخلاقی درآمد برای ارتباطات زیرساخت به دست آمده است!

وی افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت کشور که صددرصد سهامش متعلق به وزارت ارتباطات است، پهنای باند کاربران تلگرام را از کشور انگلستان می‌خرد که این پول پرداختی توسط شرکت زیرساخت به شرکت تلگرام می‌رسد.



۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۴۳
ALI DARBANI

نگاهی متفاوت به ایالات متحده + تصاویر

آیا می دانید آمریکا بیشترین تعداد زندانیان در جهان را داراست؟ آیا می دانید بالاترین نرخ سقط جنین در جهان متعلق به آمریکاست؟ و یا اینکه زنان آمریکایی افسرده ترین زنان جهان هستند؟ آیا می دانید بالاترین نرخ طلاق، بیماری­های مقاربتی و دختران نوجوان باردار در جهان به آمریکا اختصاص یافته است؟ برای آشنایی بیشتر با روی دیگر سکه در آمریکا با گزارش ویژه مشرق همراه شوید...

 گروه گزارش های ویژه مشرق: کشور آمریکا در بسیاری از شاخص های نامناسب فرهنگی و اقتصادی در بالاترین رتبه قرار دارد. در این گزارش سعی شده است شناخت متفاوتی از زندگی مرسوم در ایالات متحده ارائه شود.

1) بیشترین تعداد زندانیان در جهان

در بین کشورهای جهان، آمریکا بیشترین تعداد زندانی را به خود اختصاص داده است. طبق آمار اعلام شده از سوی مرکز بین ­المللی مطالعات زندان­ها، از هر 100000 نفر آمریکایی 715 نفر در زندان قرار دارند. ایالات متحده با اختلاف فاحشی در صدر این جدول قرار دارد. به گونه ­ای که اختلاف آن با کشور بعدی که روسیه است، 131 نفر است.[1]


از هر 100000 نفر آمریکایی 715 نفر در زندان قرار دارند

روزنامه نیویورک تایمز در 23 آوریل سال 2008 با اختصاص صفحه­ای به این مطلب نوشته است: "ایالات متحده کمتر از 5 درصد از جمعیت کل جهان را داراست، اما تقریبا یک چهارم از زندانیان کل جهان را به خود اختصاص داده است. ... ایالات متحده طبق آمار اعلام شده از سوی مرکز بین المللی مطالعات زندان­ها در کالج پادشاهی لندن، بیش از 2.3 میلیون نفر زندانی دارد. این در حالی است که کشوری نظیر چین که جمعیت آن بیش از چهار برابر جمعیت ایالات متحده است، تنها 1.6 میلیون نفر زندانی دارد."[2]

بیش از 2.3 میلیون نفر در زندان های ایالات متحده زندانی هستند


2) رتبه نخست در میزان تیراندازی در مدارس

آمارها حاکی از آن است که تعداد تیراندازی­ ها در مدارس آمریکا بسیار بیشتر از دیگر کشورهای جهان است. دکتر فرنگ اوچبرگ، استاد روانپزشکی در دانشگاه ایالتی میشیگان در این­ باره می­گوید: "تیراندازی در مدارس کشورهایی نظیر آمریکا، روسیه، اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی بیش از دیگر کشورهاست و کشور آمریکا بدون رقیب در صدر این جدول قرار دارد. "وی درباره علت این تیراندازی­ ها در مدارس می­ گوید: "ترویج خشونت در همه جای آمریکا وجود دارد. در خیابان­ ها، در سینما، در اخبار و ... ." وی به نقل از یکی از رهبران فرهنگی دهه 60 ایالات متحده می ­گوید: "خشونت با گوشت و پوست مردم آمریکا عجین شده است، به نحوی که مردم کشورهای دیگر خشونت را به همان اندازه خصوصیت آمریکا می­ دانند که کیک گیلاس را یک کیک آمریکایی اصیل می ­شناسند."[3]

بر اساس اعلام وزارت آموزش ایالات متحده، در سال تحصیلی 1999-1998، 3523 دانش­ آموز آمریکایی به دلیل بردن سلاح گرم به مدرسه، اخراج شده ­اند.[4]


در سال تحصیلی 1999-1998، 3523 دانش­ آموز آمریکایی به دلیل بردن سلاح گرم به مدرسه، اخراج شده ­اند

3) فروشگاهی به بهای نابودی 133000 شغل

بیش از 85 درصد از اجناسی که در بزرگترین فروشگاه زنجیره ­ای ایالات متحده عرضه می­ شوند، اجناس خارجی هستند. فروشگاه زنجیره­ ای وال مارت بی­شک محبوب­ترین فروشگاه زنجیره ­ای در آمریکاست. هر هفته بیش از 100 میلیون نفر از شعب مختلف این فروشگاه در سرتاسر ایالات متحده خرید می­ کنند. مقدار فروش این فروشگاه 5 برابر فروشگاه­ های زنجیره ­ای دیگر در این کشور است.[5] در سال 2010 درآمد این شرکت بیش از 421 میلیارد دلار بوده است که این مقدار بیشتر از تولید ناخالصی داخلی 170 کشور جهان است.[6]


بیش از 85 درصد از اجناسی که در فروشگاه زنجیره ­ای وال مارت عرضه می­ شوند، اجناس خارجی هستند.

بیش از 85 درصد از اجناسی که در این فروشگاه عرضه می ­شوند، اجناس خارجی هستند. آمارهای ارائه شده از سوی موسسه سیاست­ های اقتصادی ایالات متحده، تجارت بین شرکت وال مارت و چین بین سال­های 2001 تا 2006 سبب نابودی 133000 شغل تولیدی در ایالات متحده شده است.[7] بسیاری از تحلیل­گران اقتصادی این شرکت را یکی از عوامل افزایش بحران اقتصادی در ایالات متحده می­ دانند.


4) هر آمریکایی = 600 قوطی نوشابه

هر آمریکایی در سال بیش از 600 قوطی نوشابه مصرف می ­کند که این مقدار بسیار بیشتر از سرانه مصرف جهانی است. از دهه هفتاد به بعد، مصرف نوشیدنی­ های گازدار برای خانم ­های آمریکایی 2 برابر و برای آقایان 3 برابر شده است. بسیاری از متخصصین تغذیه معتقدند که سیاست­ های سودمدار کارخانه ­های تولید این نوشیدنی ­ها علت اصلی رشد بی رویه مصرف این مواد است. به عنوان مثال کارخانه کوکاکولا هدف اصلی خود را افزایش 25 درصدی محصولاتش در هر سال تعیین کرده است.[8]


مردم آمریکا چاق ترین مردم جهان هستند

چاقی مردم آمریکا در دهه های اخیر روند رو به رشد و خطرناکی داشته است، به گونه­ای که در دهه 60 تنها 13 درصد از آمریکایی­ ها چاق بودند، در حالی که امروز این مقدار در حدود 30.6 درصد است. برخی پزشکان با ابراز نگرانی از چاقی بی­ رویه آمریکایی­ ها، یکی از دلایل افزایش چاقی در بین مردم آمریکا را استفاده بیش از حد از نوشابه­ های گازدار معرفی کرده­ اند.[9]


کشور آمریکا با 30.6٪ شهروند چاق، در صدر جدول چاق ترین کشورهای جهان قرار دارد.


5) رتبه نخست در جرایم سایبری

آمریکا بیشترین میزان جرایم مربوط به کارت­ های اعتباری را داراست. طبق گزارش روزنامه نیلسون ریپورت (The Nilson Report)، با وجود آنکه معاملات آمریکایی­ ها از طریق کارت­های اعتباری تنها 27٪ از کل معاملات را شامل می ­شود، این کشور 47٪ از کل جرایم مربوط به این حوزه را به خود اختصاص داده است.

دیوید روبرتسون، ناشر نیلسون ریپورت، علت میزان بالای این تخلفات در آمریکا را دو مورد معرفی می ­کند: "نخست اینکه بانک­ های ایالات متحده در به کار گیری تکنولوژی­ های جدید نظیر چیپ­ های EMV ضعیف عمل کرده ­اند و علت بعدی این است که بانک­ها برای کسب مزیت نسبت به بانک­ های دیگر و بقا در شرایط بحرانی کنونی آمریکا، اختیارات بیش از اندازه ­ای به مشتریان خود واگذار می ­کنند تا آنها را راضی نگاه دارند."

این موضوع سبب شده است که آمریکایی ­ها بیش از 3.56 میلیارد دلار را به دلیل جرایم مربوط به کارت اعتباری از دست بدهند.


6) بالاترین نرخ سقط جنین و بیشترین میزان مرگ و میر کودکان به علت سواستفاده در جهان

از زمان تصویب قانونی بودن سقط جنین در سال 1973، بیش از 50 میلیون مورد سقط جنین در کشور آمریکا اتفاق افتاده است. وبسایت "رویای آمریکایی" کشتار کودکان در آمریکا را این گونه توصیف کرده است: "تعداد کودکانی که هر روز در بیمارستان­ ها و کلینیک ­های سقط جنین کشته می ­شوند، از تعداد کشته شدگان حادثه 11 سپتامبر بیشتر است و تعداد این کودکان کشته­ شده در هر سال، بیشتر از تعداد کل کشته ­شدگان در جنگ ­های آمریکا در طول تاریخ این کشور بوده است. ما به ملتی تبدیل شده ­ایم که جان انسان ­ها برایمان مهم نیست و این موضوع واقعا مایه تاسف است."[10]




از سال 1973 به بعد، بیش از 50 میلیون مورد سقط جنین در کشور آمریکا رخ داده است


به عنوان مثال بیش از 41 درصد از زنانی که در ایالت نیویورک باردرا می ­شوند، کودکان خود را سقط می­ کنند.[11] که بر اساس مطالعات گوتماچر (Guttmacher) در سال 2004، بیش از 86 درصد از مواردی که در آن سقط جنین انجام شده است، علت راحتی و عدم تحمل مشکلات دوران حاملگی از سوی مادران بوده است.[12]

بر اساس آمار ارائه شده از سوی موسسه "Every Child Matters"، در دهه گذشته بیش از 20000 کودک آمریکایی به دلیل سو استفاده اعضای خانواده از آنها مرده ­اند.[13] بیش از 75٪ از این کودکان زیر 4 سال داشته ­اند. نرخ مرگ و میر کودکان به علت بدرفتاری در آمریکا 11 برابر یک کشور اروپایی نظیر ایتالیا است.[14]

7) کشتن پدربزرگ­ ها و مادربزرگ­ های بیمار

رسانه ­ها تلاش می­کنند مردم را متقاعد کنند، کشتن پدربزرگ ­ها و مادربزرگ ­های بیمارشان، کاری انسانی و اخلاقی است. اخیرا تبلیغات زیادی در راستای سوق دادن افکار مردم به سمت کشتن افراد سالخورده و اهدای مرگ بدون درد به آنها، در رسانه­ ها انجام شده است. جملاتی نظیر این جمله که "برای شرکت­های بیمه امکان­پذیر نیست که 100 هزار دلار هزینه کنند تا تنها 6 ماه عمر یک فرد سالخورده را بیشتر کنند."، به وفور در مقاله ­های روزنامه ­ها و مصاحبه ­های تلویزیونی دیده می­ شود.[15]

چندی پیش در 11 ژوئن 2012، مجله تایمز با اختصاص تیتر روی جلد خود به این مطلب نوشته بود: "چگونه بمیریم؟" در مقاله مرتبط با این تیتر اشاره شده بود که خلاص کردن بستگان نزدیک از درمان­ های پزشکی امری بسیار اخلاقی و قابل احترام است.[16]


مجله تایم؛ تیتر روی جلد: "چگونه بمیریم"

هفته نامه نیوزویک نیز در 11 سپتامبر 2009 تیتر روی جلد خود را به همین مطلب اختصاص داده بود و تحت عنوان "موضوع کشتن مادربزرگ"، نوشته بود: "متوقف کردن درمان افراد سالخورده و اعطای مرگ سریع­تر به آنها، برای آینده آمریکا خوب است."[17]


هفته نامه نیوزویک؛ تیتر روی جلد: "موضوع کشتن مادربزرگ"


8) افسرده ­ترین زنان جهان در آمریکا

درصد زنان آمریکایی که از داروهای ضد افسردگی استفاده می ­کنند، بسیار بیشتر از زنان دیگر کشورهای جهان است. در سه نسل گذشته تعداد آمریکایی­ هایی که از قرص ­های ضد افسردگی استفاده می ­کنند، بیشتر و بیشتر شده است. این موضوع در مورد زنان این کشور حادتر است. به نحوی که زنان آمریکایی در صدر جدول استفاده کنندگان از داروهای ضد افسردگی قرار دارند. روانشناسان یکی از دلایل میزان زیاد استفاده از این داروها در بین زنان را نگاه ابزاری جامعه به آنها و فشارهای وارد شده به آنها در جریان زندگی می­ دانند. این نوع افسردگی که از آن با عنوان "ناراحتی مرسوم" یاد می  ­شود، به این دلیل اتفاق می­ افتد که زنان جامعه احساس می­ کنند هیچ کس به معنی واقعی آنها را دوست ندارد و روابط افراد جامعه با آنها تنها به منظور سو استفاده­ های جنسی و مادی است.[18]


علت افسردگی زنان آمریکایی این است که حس می کنند روابط افراد جامعه با آنها تنها به منظور سو استفاده­ های جنسی و مادی است.

9) پیشتاز در صنعت هرزه­ نگاری

ایالات متحده بیش از همه کشورهای دیگر در جهان فیلم­ های مستهجن تولید کرده است. وفور فیلم­های مستهجن در آمریکا و دسترسی آسان کودکان و نوجوانان این کشور به این فیلم ­ها تاثیرات بسیار مخربی بر نسل نوپای آمریکا داشته است. چندی پیش مجله گود (Good Magazine) آماری در رابطه با تجارت فیلم­ های مستهجن ارائه داد که سبب نگرانی مجامع بین ­المللی از رواج این صنعت در ایالات متحده شد. طبق این آمار:

  •  89٪ از کل فیلم ­های پورنو در جهان، در ایالات متحده تولید می ­شود.
  •  در سال 2006 درآمد وبسایت­ های مستهجن آمریکایی، 2.84 میلیارد دلار بوده است.
  •  در آمریکا هر روز 260 وبسایت مستهجن ایجاد می ­شود.[19]

طبق گزارش وبسایت خبری دیلی بیست (The Daily Beast) بیش از 25٪ از کارمندان آمریکایی در ساعت ­های کاری خود و در محل کارشان، فیلم ­های مستهجن نگاه می­ کنند.[20]

روزنامه انگلیسی دیلی میل (Daily Mail) چندی پیش با انتقاد از سیاست ­های دولت آمریکا در زمینه سایت ­های پورنوی بسیار زیاد این کشور، به کودک 12 ساله ­ای اشاره کرده بود که پس از مشاهده فیلم ­های پورنو به دختر 9 ساله ­ای تجاوز کرده بود. این کودک پس از آنکه پلیس وی را بازداشت کرد، گفت: "می­ خواستم مثل شخصیت مرد آن فیلم باشم."[21]


در آمریکا هر روز 260 وبسایت مستهجن ایجاد می ­شود

گفتنی است اخیرا شبکه خبری راشا تودی گزارش داد که در بحران مالی اخیر که بسیاری از صنایع بزرگ آمریکایی را به رکود و یا ورشکستگی کشانده، صنعت هرزه ­نگاری ایالات متحده همچنان روند رو به رشد و صعودی داشته است.


10) بالاترین نرخ طلاق، بیماری­های مقاربتی و دختران نوجوان باردار در جهان

بر اساس نظرسنجی مرکز مطالعات GFK درباره علت طلاق زوج ­های آمریکایی، 36 درصد از کسانی که طلاق گرفته بودند، علت این تصمیم خود را سو استفاده ­های جنسی و کلامی معرفی کرده­ اند. مشکلات اقتصادی نیز با کسب 22 درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفته است.[22]


ایالات متحده بیشترین آمار طلاق در جهان را به خود اختصاص داده است.

طبق آمار ارائه شده از سوی موسسه تحقیقاتی پو (Pew Research Center)، تنها 51 درصد از آمریکایی­ هایی که بالای 18 سال سن دارند، ازدواج کرده­ اند. این در حالی است که این رقم در سال 1960، 72 درصد بود.[23]

تفکیک سنی زنان و مردانی که در ایالات متحده طلاق گرفته ­اند، به صورت جدول زیر است.


تفکیک سنی زنان و مردانی که در ایالات متحده طلاق گرفته ­اند

همچنین طبق اظهارات وبسایت "نرخ طلاق"، 50٪ از ازدواج­ های اول آمریکایی­ ها به طلاق می­ انجامد و این مقدار برای ازدواج­ های دوم و سوم به ترتیب 67٪ و 74٪ است.[24]

محققان سستی بنیان خانواده ­ها و عدم آموزش تعهد و پایبندی به کودکان از سوی والدین را دلیل اصلی بالا رفتن عامل طلاق می ­دانند. در آمار تکان­دهنده ­ای که اخیرا از سوی مرکز بهداشت ایالات متحده اعلام شده است، از هر چهار دختر نوجوان آمریکایی، یک دختر به حداقل یک نوع بیماری مقاربتی مبتلا است.[25]


محققان، سستی بنیان خانواده ­ها و عدم آموزش تعهد و پایبندی به کودکان از سوی والدین را دلیل اصلی بالا رفتن عامل طلاق می ­دانند.

همچنین ایالات متحده بیشترین تعداد دختران نوجوان باردار در جهان را داراست.

11) بدهی 16 تریلیون دلاری

بدهی ملی ایالات متحده با سرعت بسیار زیادی در حال رسیدن به رقم 16 تریلیون دلار است. همچنین میزان کل بدهی در داخل این کشور 55 تریلیون دلار گزارش شده است.

تحلیل­گران اقتصادی بزرگترین مشکل دولت آمریکا را مبلغ بسیار زیاد قرض های این کشور می ­دانند. در طی 3 دهه گذشته رشد میزان بدهی­ های این کشور بسیار بیشتر از میزان رشد تولید ناخالص داخلی آن بوده است و این مساله یکی از عوامل اصلی بروز بحران اقتصادی در آمریکا بوده است. 30 سال پیش رونالد ریگان، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، رسیدن میزان قرض این کشور به عدد 1 تریلیون دلار را "کابوس بزرگ" خواند و حالا این رقم به 16 تریلیون دلار رسیده است.


بدهی ملی ایالات متحده با سرعت بسیار زیادی در حال رسیدن به رقم 16 تریلیون دلار است




منابع و مآخذ:

[1] http://www.nationmaster.com/graph/cri_pri_per_cap-crime-prisoners-per-capita

[2] http://www.nytimes.com/2008/04/23/world/americas/23iht-23prison.12253738.html?_r=2

[3] http://globalpublicsquare.blogs.cnn.com/2012/02/28/why-does-america-lead-the-world-in-school-shootings/

[4] National School Safety Center, School Safety Statistics, December 2006 p.15

[5] http://theeconomiccollapseblog.com/archives/is-wal-mart-destroying-america-20-facts-about-wal-mart-that-will-absolutely-shock-you

[6] http://en.wikipedia.org/wiki/Gross_domestic_product

[7] http://economyincrisis.org/content/not-made-in-america-top-10-ways-walmart-destroys-us-manufacturing-jobs

[8] http://www.everyday-wisdom.com/soft-drink-consumption.html

[9] http://www.usatoday.com/news/health/story/2012-05-07/obesity-projections-adults/54791430/1

[10] http://endoftheamericandream.com/archives/19-facts-about-abortion-in-america-that-should-make-you-very-sick

[11] http://abclocal.go.com/wabc/story?section=news/local/new_york&id=7883827

[12] http://www.bpnews.net/bpnews.asp?id=32127

[13] http://www.everychildmatters.org/

[14] http://www.allgov.com/Controversies/ViewNews/US_Leads_Developed_World_in_Child_Abuse_Death_Rate_111018

[15] http://endoftheamericandream.com/archives/the-elite-are-attempting-to-convince-us-that-killing-off-our-sick-grandparents-is-cool-and-trendy

[16] http://www.time.com/time/covers/0,16641,20120611,00.html

[17] http://www.thedailybeast.com/newsweek/2009/09/11/the-case-for-killing-granny.html

[18] http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=the-medicated-americans

[19] http://techcrunch.com/2007/05/12/internet-pornography-stats/

[20] http://www.thedailybeast.com/newsweek/2008/11/28/the-tangled-web-of-porn-in-the-office.html

[21] http://www.dailymail.co.uk/news/article-2152733/Schoolboy-12-raped-girl-watching-hardcore-internet-porn.html?ITO=1490

[22] http://www.gfkamerica.com/

[23] http://www.washingtonpost.com/local/married-couples-at-a-record-low/2011/12/13/gIQAnJyYsO_story.html

[24] http://www.divorcerate.org/

[25] http://www.usatoday.com/news/health/2008-03-11-std_n.htm




منبع : مشرق نیوز   mshrgh.ir/134983
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۳۴
ALI DARBANI