غرب شناسی

هویت سوزی و هویت سازی

غرب شناسی

هویت سوزی و هویت سازی

غرب شناسی

------{«{«{«{«{ ستاد انتخابات امام زمان }»}»}»}»} ------

مومن نسب 5


روح‌الله مؤمن‌نسب در نشست مطبوعاتی با موضوع بررسی آخرین وضعیت فضای مجازی کشور با بیان اینکه به‌هیچ وجه به متخصصان داخلی در حوزه فناوری اطلاعات توجه نمی‌شود، اظهار کرد: یکی از این متخصصان اذعان داشت "اگر در کشور خودمان، همانند کشورهایی که با ما دشمن هستند در حوزه آی‌تی برخورد کنند، ما در طول سه ماه بیش از آنها و حتی از کشورهای خودشان عضوگیری می‌کنیم".

وی افزود: یکی از مسئولان نرم‌افزارهای شبکه اجتماعی داخلی هم می‌گفت "بعد از اینکه امکان انتخاب زبان انگلیسی در نرم‌افزار شبکه اجتماعی داخلی‌مان فراهم شد، تعداد کاربران انگلیسی‌‌زبان که شبکه اجتماعی ایرانی را انتخاب کردند، به دو برابر تعداد کاربران ایرانیِ استفاده کننده از این شبکه اجتماعی ایرانی رسید"! حال سؤال اینجاست: با وجود این ظرفیت بزرگی که در حوزه فناوری اطلاعات در کشور ما وجود دارد، چرا مسئولان از پیشرفت آن حمایت نمی‌کنند تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، شاهد شبکه اجتماعی مناسب با آداب و رسوم خودمان باشیم؟


آمار و اعدادی که خواب راحت را از انسان می‌گیرد

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: آمار و اعدادی در خصوص استفاده از فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی در کشور و جهان  وجود دارد که با شنیدن آن، خواب راحت را از هر انسان باغیرت و کسی که آینده کشور و فرزندانش برایش مهم باشد، خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: جالب است بدانید قانونی در سال 1998 در آمریکا تصویب شد که طبق آن، اگر خانواده‌ آمریکایی اجازه دهد فرزند زیر 13 سال او از هر شبکه اجتماعی استفاده کند یا فرزند زیر 18 سال او در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی یا حتی امکانات سخت‌افزاری چون موبایل به‌اندازه والدین خود دسترسی داشته باشد، دولت آمریکا می‌تواند فرزند را از خانواده گرفته و به پرورشگاه دهد زیرا این خانواده صلاحیت نگه‌داری از فرزند خود را ندارد! 

مؤمن‌نسب ادامه داد: مؤسسه Covenant Eyes آمریکا با بیان آمارهای جالب توجه و البته تأسف برانگیزی می‌گوید دولت آمریکا در سال 2013 از صادرات فیلمهای پورنوگرافی در یک سال، 13 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است، 68 درصد طلاقها در 150 کشور تنها به‌علت ارتباط یکی از طرفین با جنس مخالف به‌وسیله شبکه‌های اجتماعی بوده است که بیانگر تعداد طلاق فیزیکی بوده است و طلاقهای عاطفی که متأسفانه تعداد آنها چند برابر تعداد طلاق فیزیکی است در آمار نیامده است؛ در دنیا 60 درصد دختران و 90 درصد پسران حتماً فیلمهای پورنوگرافی دیده‌اند در حالی که وزارت ارتباطات کشور ما اعلام می‌کند که نزدیک به 19 میلیون نفر کاربر اینترنت در ایران زیر 18 سال سن دارند! که نتیجه‌اش می‌شود پایین آمدن متوسط سن بلوغ فرزندان ما در کشور به 11.5 سال و قربانی شدن زندگی 6 هزار خانمی که زندگی خود را به‌واسطه فضای مجازی از دست داده‌اند و اتفاقاتی چون قتل ستایش و ... روی داده است.

وی افزود: مؤسسه Family Safe آمریکا در آماری می‌گوید 12 درصد سایتهای دنیا پورنوگرافی هستند، سالانه 420 میلیون صفحه پورنوگرافی به صفحات اینترنت اضافه می‌شوند، 89 درصد از محتوای چت‌ها و محتوای شبکه‌های اجتماعی غیر‌اخلاقی است، بیش از یک میلیارد و 200 میلیون بار (طبق آمار قدیم) مطالب پورنوگرافی در اینترنت جستجو شده است، 34 درصد از کل فیلمهای دانلود شده پورنوگرافی هستند، 2 میلیارد و 500 میلیون ایمیل پورنوگرافی هرروز ارسال می‌شود؛ 35 درصد از کاربران ناخواسته به‌سراغ فیلمهای پورنوگرافی می‌روند و 90 درصد کودکان 8 تا 16 سال در دنیا به‌دور از چشمان والدین خود فیلمهای پورنو را می‌بینند.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به میزان استفاده از تلگرام در کشور اذعان داشت: جالب است بدانید 60 درصد از اینترنت کشور در اختیار تلگرام قرار دارد و بنده با محاسباتی که انجام دادم، اعلام می‌کنم که سه هزار و 500 میلیارد تومان به‌واسطه دانلود فیلم‌های غیراخلاقی درآمد برای ارتباطات زیرساخت به دست آمده است!

وی افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت کشور که صددرصد سهامش متعلق به وزارت ارتباطات است، پهنای باند کاربران تلگرام را از کشور انگلستان می‌خرد که این پول پرداختی توسط شرکت زیرساخت به شرکت تلگرام می‌رسد.



موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۲۲
ALI DARBANI

نظرات  (۲)

۲۲ مرداد ۹۶ ، ۲۰:۰۹ سید محمد موسوی
متن آبی تو زمینه تیره خونده نمیشه. بی زحمت عوضش کنید! ممنون!
پاسخ:
چشم
جای تأسف داره 
پاسخ:
بله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی